Tervislik toitumine. Kehakaalu langetamine. Mis on toidu glükeemiline koormus? Kuidas õigesti rasvu tarbida?

TELLI LOENG tel 503 9159
Jaga

Rasvaprotsent

Keha suur rasvaprotsent võib saada ohuks tervisele. Välimus ei pruugu anda ettekujutust keha rasvasisaldusest. Ka inimestel, kes on saledad ja kerged, võib rasvaprotsent olla normist suurem. Kuna vananedes asendub lihaskude rasvkoega, on rasvumine ka vanemate inimeste probleem. 
 

Skeletilihaste protsent

Skeletilihased jagatakse kaheks liigiks: siseorganite lihased, nagu süda ja luudele kinnituvad lihased, mida kasutatakse keha liigutamiseks. Skeletilihaste massi saab suurendada treeningu abil.

 

Vistseraalne rasv

Vistseraalne rasv on siseorganeid ümbritsev rasv. Arvatakse, et liialt suur vistseraalne rasvasisaldus on seotud vereringe kõrge rasvasisaldusega, mis võib põhjustada selliseid üldhaigestumisi nagu hüperlipeemiat ja diabeeti, halvendades insuliini võimet transportida energiat vereringest ja takistades selle kasutamist rakkudes. Selleks, et vältida või luua vähem soodsaid tingimusi üldhaigestumiste tekkimiseks, on oluline koht vistseraalse rasvasisalduse viimisel vastuvõetavale tasemele.

 

Põhiainevahetus

Sõltumata inimese kehalisest aktiivsusest on keha igapäevase funktsioonide käigushoidmiseks vajalik teatav minimaalne kogus energiat. Põhiainevahetus, st kalorite hulk, mis on vajalik keha minimaalseks energiaga varustamiseks, on indiviiditi erinev ning sõltub vanusest, kehakaalust, kehakoostisest ja energiakulust. Põhuainevahetuseks kulub 60-70% päevasest energiakulust.